SEGLARE MINNS Onsdag 8 oktober 2014 kl 18.00 i Tranebergsstugan

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2265 Svara
    Krister

Svenska Seglarförbundets Historiska Utskott

bjuder in till

SEGLARE  MINNS

Onsdag 8 oktober 2014 kl 18.00

i Tranebergsstugan

Kvällens gäster är Lasse Köhler och Roffe ”Plåt” Erixon

Lasse har under en lång seglarkarriär samlat på sig många SM-titlar i Safir, M22 och Nordisk Folkbåt.

Roffe Erixon har under ett år tagit tre SM-titlar i olika klasser och därutöver samlat på sig SM-titlar under flera år. Har även byggt konstruerat och byggt båtar samt tagit fram många bra utrustnings- och kappseglingstillbehör.

Vi äter tillsammans och efter middagen får vi höra Nisse Virving intervjua och prata med våra två gäster och höra deras insideberättelser om vad som egentligen hände på kappseglingarna.

Förhandanmälan är obligatorisk för att vi ska kunna planera och genomföra kvällen. Anmäl till Seglarförbundets kansli 08-459 09 93, eller asa@ssf.se       allra senast måndag 6 oktober 2014.

Kostnaden, inklusive delikat middag i Tranebergsstugan 150 kronor, betalas kontant vid ankomsten till T-stugan.

Välkomna till kvällens Seglare Minns, som är vår 37:e träff med seglarlegender.

Historiska Utskottet

genom Per Thelander

För dem som ännu ej hunnit skaffa boken Seglare Minns (första delen) finns möjlighet att köpa den under kvällen för 195 kronor (kontant betalning).

Vänligen meddela eventuellt återbud till Tranebergsstugan 08-25 48 80

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
Svar till: SEGLARE MINNS Onsdag 8 oktober 2014 kl 18.00 i Tranebergsstugan
Information om dig: